keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

Korjauksia aiempaan

Tekstini ovat herättäneet keskustelua muutamissa diabetes-aiheisissa keskusteluketjuissa eri foorumeilla ja kirjoittamaani on tulkittu täysin toisin kuin olin ajatellut sen tulkittavan. Aionkin nyt tehdä muutaman asian selväksi, ettei sivullisille koidu ongelmia kirjoituksistani:
  1. Tämä ruokavalio on täysin oma päätökseni.
  2. Antti Heikkilä ei ole sanonut minulle, että paranisin tästä sairaudesta. Se on täysin minun oma uskomukseni lukemani perusteella. En tiedä mikä hänen mielipiteensä on asiasta, mutta ainakaan hän ei tyrmännyt ideaani vaan enemmänkin kannusti tekemään näin.
  3. En yritä elvyttää haimani beetasoluja vain vhh-ruokavaliolla vaan olen lisännyt D-vitamiinin käytön 4000 IU:n päivässä, käytän useita muitakin lisäravinteita D-vitamiinivalmisteen lisäksi, olen jättänyt kaikki viljatuotteet ja suomalaiset maitotuotteet pois ruokavaliostani. Uskon, että nämä tekijät ovat laukaisseet diabetekseni, koska geeni minulla on ollut syntymästäni asti ja olen altistunut ulkoisille tekijöille syntymästäni asti kuten te kaikki. Jos en käytä enää ruokavaliossani tekijöitä, jotka ovat sairauden laukaisseet ja ruokkineet sitä, niin minulla on usko siihen, että pystyn haimani beetasolut elvyttämään, koska ne eivät ole täysin tuhoutuneet.
  4. Parantumisella tarkoitin sitä, että pystyisin elämään ilman insuliinia loppu elämäni. Okei parantuminen on vähän huono sanavalinta, mutta minulle riittää jos pystyn jatkamaan lopun elämääni näin. Itsekään en usko siihen, että voisin mässäillä vielä joskus hirveät määrät hiilareita, mutta se ei minua haittaakkaan. Minulle parantuminen tarkoittaa sitä, että en joudu pistämään insuliinia enää vaan pystyn pitämään sairauden kurissa ruokavaliolla enkä vain hoida oireita insuliinilla.

Seuraavassa kirjoituksessa vertaan omia ja  täysin terveen, vähän yli kolmikymppisen kaverin sokeriarvoja. Siellä tulee esiin myös mielenkiintoisia faktoja, joista on hyötyä myös terveille ihmisille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti